Plasenta Akreata

Plasenta Akreata; bebeği besleyen plasentanın rahim duvarına yapışması sonucunda ortaya çıkan duruma verilen isimdir. Bu anormal yapışıklık durumu, plasentanın ayrılma güçlüğünü beraberinde getirir. Plasentanın rahmin kas dokusunun içerisine kadar girmesi söz konusu olabilmektedir. Rahim dışındaki mesane gibi organlara da ilerleme riski bulunur. Bu durumun söz konusu olduğu hastalarda doğumun sezaryen ile gerçekleştirilmesi gerekir.

Yüksek riskli gebelik kategorisine giren bu tür hamileliklerde mutlaka riskli gebelik takibine başvurulması gerekir. Bazı vakalarda ameliyat esnasında rahmin alınması da gerekebilir. Yüksek kanama riski oluşturan plasenta akreatanın doğum öncesinde teşhis edilmiş olması oldukça önemlidir. Bu sayede hayati riske neden olabilecek olumsuz durumların önüne geçilmesi mümkün olur. Bu durumun varlığında sezaryen doğuma, mutlaka deneyimli jinekolojik onkoloji cerrahisi uzmanı hekimler eşlik etmelidir.

Yazımızın devamında plasenta akreata ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Plasenta akreata tanı ve tedavisi için bizimle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.

Plasenta Nedir?

Hamilelik sürecinde rahimde gelişen bir doku olan plasenta, anne karnındaki bebek için oksijen ve besin sağlar. Aynı zamanda bebeğin kanının da temizlenmesini sağlayan plasenta, rahim duvarına yapışmış durumda konumlanır. Bebeğin eşi olarak da adlandırılan bu doku, olması gereken yerde bulunmadığında yerleşelim anomalileri söz konusu olur.

Plasentada herhangi bir problemin söz konusu olması gebelik süreci için risk oluşturabilir. Doğumdan önce plasentanın rahim duvarından ayrılması söz konusu olabileceği gibi bu dokunun rahim ağzında tıkanıklığa yol açması da mümkün olabilir. Aynı zamanda plasenta, rahim duvarının çok içine gömüşmüş olabilir ya da doğumdan sonra plasenta, rahimden ayrılmayabilir.

Plasenta ile ilgili ortaya çıkabilecek tüm bu sorunlar için gebelik sürecinde mutlaka alanında uzman bir kadın doğum hekiminin kontrolüne başvurmak gerekir. Aynı zamanda plasenta problemleri var olan hastaların riskli gebelik takibi için de bir perinatoloji uzmanı hekime başvurması oldukça önemlidir.

Plasenta Akreata Nedir?

Plasenta akreata; gebelik sürecinde bebeğin gelişimini sürdürebilmesi için rahimde oluşan dokunun rahim kaslarının içerisine doğru gömülmesi ile ortaya çıkar. Kan damarları, rahim duvarının derinine doğru gelişir. Bunun sonucunda plasenta, rahim duvarına yapışır. Myometrium tabakasına anormal yapışmış plasenta dokusunun söz konusu olması plasenta akreata olarak tanımlanır.

Bir tür plasenta anomalisi olarak adlandırılabilecek bu durum, doğum için oldukça büyük bir risk oluşturur. Bu nedenle plasenta akreata tespit edilmiş hastaların özel olarak gerçekleştirilen muayene ve tetkiklerin uygulanabileceği riskli gebelik takibine alınması gerekir. Sezaryen esnasında kontrol edilemeyen kanamalar, anne ölümünün en sık iki sebebinden biridir. Plasenta akreata , plasenta previa perkreata nedeniyle oluşabilecek kanamalar, sezaryene bu alanda deneyimli bir jinekolog onkolog cerrahının girmesiyle önlenir.

Her 25000 gebelikte 1 oranında görülebilen plasenta akreata, doğumun sezaryen ile gerçekleştirilmesini gerektirir. Şiddetli kanamaya yol açan plasenta akreata durumunda doğum sonrasında histerektomiye başvurularak rahmin de alınması gerekebilir. Birçok hastanın rahimi korunarak kanamanın önüne geçip sezaryen tamamlanabilir.

Plasenta Akreata

Plasenta Akreata Belirtileri Nelerdir?

Plasenta akreata genellikle gebelik sürecinde herhangi bir belirti vermeden ilerler. Bununla beraber, özellikle gebeliğin 24. Haftasından sonra ortaya çıkabilen vajinal kanamalar, plasenta akreata belirtisi olabilir. Kanamalar, gebeliğin herhangi bir döneminde de görülebilir. Genellikle bu kanamaya herhangi bir ağrı eşlik etmez.

Gebelik takibi esnasında yapılan ultrason ile görüntülemede plasentanın lokalizasyonu takip edildiğinde plasenta akreata tanısı konulması mümkün olur. Bu nedenle düzenli gebelik takibine başvurmak plasenta yerleşim anomalilerinin tespit edilebilmesi adına oldukça önemlidir. Plasenta akreata, doğum esnasında mutlaka sezaryene başvurmayı gerektirmesi ve yoğun kanamalara yol açabilmesi nedeniyle erken teşhisi oldukça önemli bir sorundur.

Plasente Akreata Neden Olur?

Plasenta akreataya neden olan faktörler kesin olarak bilinmemektedir. Bununla birlikte gebelikte plasenta akreata ile karşılaşılma riskini artıran bazı faktörler söz konusudur. Bunlardan başlıcaları:

• Önceki doğumlarda plasenta previa görülmüş olması
    • Birden fazla sezaryen doğum yapılmış olması
    • İnfertilite tedavisi görülmüş olması
    • Annenin 35 yaşının üzerinde olması
    • Daha önceden düşük veya kürtaj geçirilmiş olması
    • Geçirilen rahim ameliyatları
    • Çoğul gebeliğin söz konusu olması
    • Sigara gibi zararlı maddelerin kullanımı olarak sıralanabilir.

Plasenta Akreata Riskleri Nelerdir?

Plasentada meydana gelen yerleşim anomalileri hem anne hem de bebek açısından oldukça büyük risklere neden olabilmektedir. Doğum esnasında şiddetli kanamaya neden olabilen plasenta akreata sebebiyle annede hayati risk gelişebilir. Plasentanın vajina duvarına yoğun biçimde yapışık olması diğer organlara da zarar verebilir. Bir tümör gibi ilerleme riski bulunan plasenta, mesane gibi diğer iç organlara da geçerek burada da gelişebilir.

Bebek açısından ise ortaya çıkan başlıca risk faktörü, erken doğumdur. Prematüre doğumun ortaya çıkardığı sağlık sorunları, bebeğin gelişimi açısından problemlere neden olabilir.

Plasenta Akreata Tedavisi Nasıl Yapılır?

Plasenta akreata söz konusu olduğunda erken teşhis oldukça önemlidir. Doğum esnasında aşırı kanamaya yol açabilen bu durum, gebelik sürecinde fark edildiğinde buna uygun bir operasyon planlaması yapılır.

Plasenta akreata tespit edilen hastalarda doğumun mutlaka sezaryen ile gerçekleştirilmesi gerekir. Sezaryen ile doğum esnasında annede çok şiddetli kanama olması ve kanamanın durdurulamaması hâlinde histerektomiye başvurulması söz konusu olabilir. Doğum esnasında annenin kan kaybı yaşaması durumunda, kan verilmesi gerekir. Anne ve bebeğin sağlığının korunması, kan takılma ihtimalinin azaltılması, kanamaların önüne geçilmesi için, plasenta akreata, plasenta previa perkreata gebelerinin yönetimi jinekolog onkoloğun da içinde bulunduğu ekip tarafından yapılmalıdır.

Hastada plasenta akreata teşhis edilmesi gebeliği riskli gebelik kategorisine dâhil eder. Bu durum hem gebelik takibi sürecinde hem de doğum esnasında özel bir uzmanlık gerektirir. Plasenta anomalisi söz konusu olan tüm hastalarda özel bir takip süreci ve operasyon planlaması yapılır.

Plasente Akreata Tedavi Fiyatları

Plasenta akreatanın gelişmesini engellemek veya geliştiğinde gerilemesini sağlamak için uygulanacak herhangi bir yöntem söz konusu değildir. Ancak bu tür plasenta anomalileri söz konusu olduğunda erken teşhis hayati bir öneme sahiptir. Bu nedenle düzenli olarak gebelik takibine başvurmak gerekir.

Plasenta akreata teşhisi konulduktan sonra ise annenin riskli gebelik takibine alınması ve sezaryen doğum planlanması gerekir. Gebelik takibi ve doğum ücretleri ise hastane ve klinik özelinde değişebilir. Plasenta akreata tedavisi fiyatları ile ilgili detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.