Histeroskopi

Histeroskopi vajina girişinden kameralı cihazlar ile rahmin içine girilerek gerçekleşen görüntüleme işlemidir. Histeroskopi tanı ve tedavi için kadın doğum ve hastalıkları dalında sıklıkla başvurulan bir yöntemdir. Optik cihazlar sayesinde rahim ağzı, rahim ağzı içi kanalı ve vajina görüntülenir. Histeroskopi sayesinde kadın üreme organıyla ilgili sorunların tanısı konulabilir. Cerrahi tedavi olarak histeroskopi miyom veya polip gibi patolojik oluşumların alınmasında, tanı ve tedavisinde kullanılabilir. Histeroskopi hakkında daha detaylı bilgi almak için Doç. Dr. İlker Kahramanoğlu ile iletişime geçebilirsiniz.

Histeroskopi Nedir?

Histeroskop adı verilen mercekli cihazlar vajina girişinden rahme yerleştirilir. Bu sayede rahmin içinin cihazın ucunda takılı olan kamera ile detaylı şekilde görüntülenmesi sağlanır. Histeroskopi bu görüntülünme sırasında tanı veya tedavi yöntemi olarak kullanılabilir. Histeroskopi, tedavi amaçlı kullanıldığında minimal invaziv (dokuya verilen zararın minimuma indirilmesi) olarak kabul edilen kapalı ameliyat yöntemlerinden birisidir.

Histeroskopi Çeşitleri Nelerdir?

Histeroskopi diagnostik (tanısal) ve operatif (tedavi) olarak iki farklı amaçla gerçekleşebilir:

Diagnostik (Tanısal) Histeroskopi

Miyom ve polip gibi patolojik yapıların rahim içerisindeki lokasyonlarını ve durumlarını görmek, rahimde oluşan anormalliklerin tanısı için kullanılan yöntem diagnostik histeroskopi olarak adlandırılır. Bu yöntem teşhis amaçlı kullanıldığından uygulama sırasında cerrahi işlem uygulanmaz.

Operatif (Tedavi Amaçlı) Histeroskopi

Hastalık tanısı konduktan sonra özellikle rahim içerisinde bulunan lezyonların alınması için uygulanan kapalı ameliyat yöntemi operatif histeroskopi olarak isimlendirilir. Histeroskopi ile yapılan cerrahi işlemin enfeksiyon riskinin ve ağrı seviyesinin düşük olması ile hızlı iyileşme süreci gibi avantajları bulunmaktadır. Operatif histeroskopi tanısal operasyon sırasında veya ayrı şekilde direkt cerrahi operasyon olarak gerçekleşebilir.

Histeroskopi Hangi Durumlarda Kullanılır?

Operatif Amaçlı Histeroskopi

Cerrahi tedavi gerektiren jinekolojik sorunlarda kullanılır. Operatif histeroskopinin kullanıldığı tedaviler:

• Rahimde bulunan miyom ve poliplerin çıkarılması
    • Rahim içi perde yapısının, rahim içi yapısının düzeltilmesi
    • Medikal tedaviye cevap vermeyen düzensiz kanamaların tedavisi için rahim içinin alınması şeklinde sıralanabilir.

Diagnostik Histeroskopi

• Tekrar eden düşüklerin nedeninin araştırılması
    • Rahimde oluşan miyom ve polip kontrollerinde
    • Rahim içi anormalliklerin tanısında
    • Tüp bebek başarısızlığının araştırılmasında
    • Spiralin ( doğum kontrol amaçlı vajinaya yerleştirilen yapı) kayması veya lokasyon değiştirmesi gibi sebeplerle yapılabilir.

Histeroskopi Nasıl Uygulanır?

Histeroskop adı verilen mercekli tıbbi alet vajina girişinden uterus (rahim) içerisine ilerletilir. histeroskopi sırasında rahim içerisine sıvı verilerek net bir görüş sağlanır. Görüntü doktorun monitörüne yansır ve eğer cerrahi tedavi yöntemi uygulanacaksa histeroskop cihazının ucunda bulunan hareketli başlıkla gerçekleştirilir.

Histeroskopi ofis veya ameliyathane ortamında gerçekleşebilir. Ofis yönteminde yapılan histeroskopi tanısaldır ve lokal anestezi altında yapılır. Ofis yöntemiyle yapılan histeroskopide küçük boyutlu lezyonların alınması da sağlanabilir. Ameliyat ortamında yapılan histeroskopi de ise daha büyük boyutlu miyom ve poliplerin çıkarılması mümkündür. Hastanın kondisyonuna bağlı olarak cerrahi operasyonda sedasyon, lokal veya genel anestezi kullanılabilir.

Bazı histeroskopik operasyonlar daha komplike olduğundan ortalama ameliyat süresinde işlem tamamlanamaz. Bu durumda cerrahi süreci beklenenden uzun sürebilir. Bu noktada yapılacak işlemin niteliği önemlidir. Tanı amacıyla yapılan işlemler genellikle daha kısa sürede tamamlanır.

Histeroskopi Ne Zaman Yapılır?

Histeroskopi rahim içi rahatsızlıkların tanısında, tedavisi ve rahim içinde oluşan lezyonların cerrahi olarak alınması için yapılabilir. Histeroskopi muayene sonrası karar verilip uygulanan bir işlemdir. Hamilelerde histeroskopi uygulanmaz.

Histeroskopi Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Histeroskopi vajinal yoldan rahim içerisine girilmesiyle yapıldığından bu operasyonda açık ameliyatlarda yapılan büyük kesiler olmaz. Bu sebeple histeroskopi düşük riskli bir tanı ve tedavi yöntemidir. Histeroskopi aşırı ağrılı ve acılı bir işlem değildir. Tanısal histeroskopi uygulanırken acı eşiği yüksek olan hastalarda anestezi bile uygulanmayabilir. Bazı tanı işlemlerinde premedikasyon denilen önceden hastaya ağrı kesici ilaçlar verilmesiyle de histeroskopi uygulanabilir. Operatif histeroskopi sonrası ise kasıklarda bir iki gün ağrı ve lekelenme şeklinde kanama normaldir. İşlemden birkaç saat sonra taburculuk mümkündür.

Histeroskopi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Düşük riskli bir tanı ve tedavi yöntemi olsa da sonrasında komplikasyonlar yaşanmaması için dikkat edilmesi gerekenler;

• Doktorun belirlediği süre boyunca, yaklaşık bir hafta on gün, cinsel ilişkiye ara verilmesi
    • Doktorun reçetelendirdiği ilaçların düzenli kullanılması
    • Hastanın durumuna göre hormon tedavisi başlatılması
    • Genital bölgenin temizliğine ve kuruluğuna önem verilmesi olarak sıralanabilir.

Histeroskopi Sonrası Komplikasyon Görülür Mü?

Histeroskopi özellikle ağrısız, düşük riskli ve minimal invaziv bir operasyon yöntemi olduğundan sıklıkla tercih edilir. Görülebilecek komplikasyonlar ise, rahim içi enfeksiyon, aşırı kanama, uterusun delinmesi, rahim yapışıklığı, operasyon sırasında kullanılan sıvının alerjik reaksiyonlara sebep olması ve uzun süren operasyonda aynı sıvının farklı sorunlara yol açması mümkündür. Bu komplikasyonların görülme olasılığı açık ameliyata göre düşük olsa da doktor seçimi ve hastanın dikkatli davranması bu sorunların oluşmasını engeller.

Histeroskopi Fiyatları

Histeroskopi ameliyat kesisi olmadan rahim içinin histeroskop adı verilen cihazlar ile görüntülenmesine yönelik tanı ve tedavi yöntemidir. Histeroskopi düşük risklidir ve ağrı seviyesinin az olduğu bir işlemdir. Histeroskopi sayesinde rahim içinde oluşan anormalliklere, lezyonların durumunu, gebelik ve tüp bebek çalışmalarının başarısızlık nedenine tanı konulmasını sağlar. Aynı zamanda miyom ve polip ameliyatlarında, rahim içi yapısal bozuklukların tedavi edilmesinde de kullanılır.

Histeroskopi kararı muayene sonrası hastanın kondisyonu ve jinekolojik rahatsızlığının durumuna göre verilir. Adet kanamasından bir hafta sonra uygulanması tercih edilir. Histeroskopi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak ve muayene için randevu almak üzere kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.