Jinekolog Onkolog İstanbul

Kanser sıklığı son yıllarda büyük bir hızla artmış hem dünyada hem de ülkemizdeki ölüm nedenleri arasında ilk sıralara yerleşmiştir. Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO) alt birimi olan Uluslararası Kanser Araştırma Ajansı (IARC)’nin verilerine göre 2018 yılında yeni kanser vaka sayısı 18.1 milyon, ölüm sayısı 9.6 milyon iken 2020 yılında 19.3 milyon yeni kanser vakası ve 10 milyon kanser kaynaklı ölüm ile karşılaşılmasıyla büyük bir artış gözlemlenmiştir. Yine 2020 yılında Türkiye’de yeni teşhis edilmiş kanserli vaka sayısı 233 bin olup 126 bin kişi kanserden kaynaklı hayatını kaybetmiştir. Kadınlarda meme kanseri başta olmak üzere rahim (uterus) kanseri, rahim ağzı (serviks) kanseri, yumurtalık (over) kanseri, tüp (tuba uterina), kanseri, vulva ve vajinal kanser sıklıkla gözlemlenmektedir.

Jinekoloji onkoloji ise kadınlarda görülen jinekolojik kanserlerin taraması, tanısı ve tedavisine yoğunlaşan tıbbi bir bölümdür. Jinekolojik onkolojide; jinekolojik kanser taramaları, jinekolojik onkolojik tanı ve kişiye uygun tedavi seçenekleri, laparoskopik ve robotik cerrahi, jinekolojik onkoloji cerrahisi gibi tedavi yöntemlerine ek olarak medikal onkolog ve radyasyon tedavisi uygulanabilir. Jinekolojik kanseri tanısı alan hastaların yönetimi oldukça esas taşır. Bu amaçla, her hasta, jinekolog onkolog, tıbbi onkolog, patolog, radyolog, radyasyon onkoloğunun olduğu Tümör Konseyi’nde detaylı olarak değerlendirilir. Merak ettikleriniz için yazının devamını okuyabilirsiniz. Daha fazla bilgi almak isterseniz Doç. Dr. İlker Kahramanoğlu ile iletişime geçebilir, randevu alabilirsiniz.

Jinekoloji Onkoloji Nedir?

Jinekoloji onkoloji kadın genital organlarda görülen tümör ve kanser öncüsü lezyonları inceleyen tıbbi bir bilim alanıdır. Bu bağlamda jinekolog onkologlar, genital organlarda görülen kanserin teşhis edilmesinde, sonrasında gerçekleştirilebilen cerrahi tedavi, kemoterapi ve radyoterapi sürecini düzenler. Jinekolojik kanser hastalarının tedavisinde medikal onkolog, radyolog, patolog, hemşireler ve radyasyon onkolojisinden oluşan deneyimli bir ekiple sürece devam edilmelidir.

Jinekolojik Onkoloji, ülkemizde Kadın Hastalıkları ve Doğum dalının yandalıdır. Kadın Hastalıkları ve Doğum uzmanı hekimler, yandal sınavında başarılı olurlarsa 3 yıl daha uzmanlık yapıp Jinekolog Onkolog ünvanı alırlar.

Jinekolojik Onkolojinin İlgilendiği Hastalıklar Nelerdir?

• Vulva kanseri
    • Rahim ağzı (serviks) kanseri
    • Uterus (rahim) kanseri
    • Yumurtalık (over) kanseri
    • Malign
    • HPV
    • Yumurtalık kistleri
    • Yumurtalık kitleleri
    • Rahim kitleleri
    • Artmış rahim kanaması

Kansere Sebep Olan Faktörler Nelerdir?

Sanayileşmeyle gelen hava ve çevre kirliliği, hazır gıda tüketiminde artış, alkol ve sigara, kozmetikler aracılığyla vücuda alınan kimyasallar tümör oluşumunu engelleyen genlerin yapısını ve işleyişini bozar. Bu genlerin bozulması bölgedeki hücrelerin hızlı bir şekilde artmasına sebep olarak kanseri oluşturur. Bahsedilen faktörlerin hayatımızın birçok yerinde olduğu göz önünde bulundurularak gerekli önlemlerin alınması ve düzenli fiziksel muayeneler yaptırılması büyük önem taşır.

Jinekolojik Kanserler İçin Alınması Gereken Önlemler Nelerdir?

Kadınlar;

• Genital bölgede yaşanan uzun süreli kaşıntıyı
    • Koyu renkli, kokulu vajinal akıntıları
    • Cinsel ilişki sonrası kanamaları
    • Menopoz sonrası kanamayı dikkate almalıdır.

Bunların yanı sıra yumurtalıkta oluşan kanserler belirti vermez. Bu yüzden kişi yılda iki kez altı aylık döngüler halinde jinekolojik muayene olmalıdır. Bu şekilde olası durumda hastalığın erken tanısı yapılabilir, kanser erken evredeyken daha yüksek başarı oranlarıyla uygun tedavi sağlanabilir.

Çocuk Sahibi Olma İsteği ve Kadın Kanserleri Arasındaki İlişki Nedir?

Günümüzde bilindiği üzere iş yaşamı ve diğer birçok faktör sebebiyle evlenme yaşı geçmişe kıyasla ilerleyen yaşlara ötelenmiştir. Diğer taraftan kanserin de ilerleyen yaşlarda görülme riski göz önünde bulundurulduğunda kişilerin aklında kanser tedavisi ve çocuk sahibi olma ile ilişkili sorular yaratır. Eğer kanser henüz erken evrelerinde ise kanserin türüne ve yerleştiği organa göre hormonal ve cerrahi tedaviye başvurulabilir. Bu durumda cerrahi tedavi ile yalnızca kanserli doku vücuttan alınır ve kadın üreme yeteneğini korumaya devam eder. Kimi vakalarda ise kişi gebelik sonrası tedavilerine devam edebilir. Kanser türüne göre uygulanabilecek tedavi biçimleri şu şekildedir:

Rahim ağzı kanseri: Rahim ağzı kanseri tedavisinde yalnızca rahim ağzı vücuttan çıkarılıp rahim ve vajinanın birbirine bağlanması ve lenf nodlarının alınması yoluyla üreme yeteneği korunabilir.

Rahim kanserleri: Eğer rahim kanserleri erken evredeyse ve tümör henüz küçük bir dokuysa hastalık histeroskopik ameliyat ve takiben bazı ilaçlar yardımıyla geriletip hastanın gebe kalmasına olanak sağlanabilir. Hastaya verilen ilaçlarda progesteron bulunur ve bu tedavi yöntemi uygulandığı takdirde kişi %70-95 ihtimalle iyileşme gözlemlenir.

Yumurtalık kanseri: Yumurtalıkta bulunan farklı dokularda kanser görülebilir. Bunlardan biri germ hücreli kanserdir. Germ hücresi diğer bir adıyla yumurta üreme için gerekli olan dişi kalıtım hücresidir. Germ hücresinin çevresinde yer alan dokuya da stroma denir. Hormon üretimini sağlayan bu dokulardan oluşan tümörler is stromal tümörler olarak adlandırılır. Eğer kişide germ ve stromal hücreli yumurtalık kanseri teşhisi yapılmışsa organ koruyucu tedavi ile üreme yeteneği korunabilir. Ayrıca diğer yumurtalık kanseri türlerinin tedavisi sonucunda kadının tek yumurtalığı kalsa da gebelik mümkündür.

Jinekolog Onkolog Kimdir?

Jinekolog onkolog, jinekolojik onkoloji alanında uzmanlaşarak bu alandaki teşhis ve tedavileri yapabilecek deneyime sahip kişidir. Eğer siz de jinekolojik kanser şüphesi duyuyorsanız ve bir jinekolog onkolog arıyorsanız Doç. Dr. İlker Kahramanoğlu ile iletişime geçebilirsiniz.

Dr.İlker Kahramanoğlu, uzun yıllardır sadece kadın kanserleri ve ilişkili jinekolojik hastalıkar ve jinekoloji ile ilgilenen ve hem yurtiçinde hem de yurtdışında, üç farklı ktada en üst düzey kurumlarda eğitim almış ve hizmet etmiş bir hekimdir. Bilimsel çalışmalar, kanser hastalarının en iyi sonuçlara, kanser cerrahlarına ameliyat olduklarında ulaştığını göstermektedir. Hastalığınızın tedavisinde en başarılı sonuçlar için başvuracağınız klinikte jinekolog onkolog olmasına önem veriniz.