Çikolata Kisti Tedavisi

Çikolata kisti tedavisi; endometriozis hastalığı sonucu gelişen yumurtalık kistlerinin tedavisidir. Çikolata kisti olarak bilinen bu kistler, endometrioma olarak da adlandırılır. Endometriozis hastalığı sonucunda, normalde rahmin iç tabakası olarak adlandırılan endometrium, yumurtalıklarda da gelişir. Bu durum nedeniyle bu bölgede kistler meydana gelir. Endometriomalar; hastalarda ağrı, karında şişlik ve hamile kalma güçlüğü gibi sorunlara yol açabilir. Bu durumlar neticesinde hastaların alanında deneyimli bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurarak tedavi olmaları gerekir.

Çikolata kisti tedavisi, ilaçlar ile ve cerrahi yöntemlerle gerçekleştirilebilir. Hangi tedavi yöntemine başvurulacağına hasta özelinde karar verilir. Tedaviden sonra kistlerin tekrarlama ihtimali söz konusudur. 2 yıl içerisinde endometriozisin tekrarlama sıklığı %10-20 oranındadır. Bu nedenle hangi tedavi yöntemine başvurulmuş olursa olsun, hastalarda tekrardan çikolata kisti oluşumu söz konusu olabilmektedir.

Yazımızın devamında çikolata kisti tedavisinde başvurulan yöntemler ile ilgili detaylı bilgiler bulabilirsiniz. Çikolata kisti tedavisi için bizimle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.

Çikolata Kisti Nedir?

Over olarak da isimlendirilen yumurtalıklar, kadın üreme sistemi içerisinde yer alan organlardır. Yumurtlama ve gebelik için oldukça önemli olan yumurtalıklarda çeşitli sebepler neticesinde kist gelişebilir. Bu kistlerden biri olan çikolata kisti de overlerde ortaya çıkan içi katran benzeri, kahverengimsi bir renge sahip sıvı ile dolu bir kisttir.

Çikolata kistleri, endometriozis hastalığı sonucunda gelişir. Rahmin iç dokusu olan endometrium, bu hastalık sonucunda rahim dışındaki alanlarda gelişir. Endometriumun yumurtalıklarda ortaya çıkarak kistleşmesi sonucunda endometrioma olarak da adlandırılan çikolata kistleri oluşur. İçlerindeki sıvının rengi nedeniyle halk arasında çikolata kisti olarak da adlandırılan endometriomalar, hastalarda farklı semptom ve şikâyetlere yol açabilir.

Endometriozis Nedir?

Uterus olarak da adlandırılan rahmin iç yüzeyi, endometrial dokudan meydana gelir. Bu doku, döllenmiş yumurtanın rahme tutunmasını ve gebeliğin başlamasını kolaylaştırmak için adet döngüsü içerisinde kalınlaşır. Gebelik söz konusu olmadığında ise dökülerek tekrar incelir. Endometrial dokunun rahmin iç kısmı dışında kalan yumurtalık, fallop tüpleri ya da karın boşluğu gibi alanlarda da gelişmesi endometriozis olarak adlandırılır.

Kadınlar arasında oldukça sık karşılaşılan bir hastalık olan endometriozis, yumurtalıklarda geliştiğinde burada endometrioma adı verilen kistlerin oluşmasına neden olur. Bu durum ise ağrılı regl dönemleri, cinsel ilişki sırasında ağrı, gebe kalma güçlüğü gibi birçok soruna yol açabilir.

Çikolata Kisti Tedavisi

Çikolata Kisti Neden Olur?

Çikolata kisti, doğrudan endometriozis hastalığına bağlı olarak gelişir. Endometriozis hastalığına neden olan faktörler ise kesin olarak bilinmemektedir. Bununla beraber adet döngüsünde kanama döneminde normalde dışarı doğru akan kanın geriye doğru akması sonucunda bu hastalığın geliştiği düşünülmektedir. Kanama ile dışarı atılan endometrial doku, fallop tüpleri ve karın içine doğru akarak buradaki organlara tutunur. Bu organlarda gelişen endometrial doku, endometriozis hastalığına neden olur. Dokunun yumurtalıklara tutunması ise çikolata kistlerinin ortaya çıkmasına sebebiyet verir.

Bunun yanı sıra hastalığın ortaya çıkma riskini artıran diğer faktörler ise:

• Genetik faktörler
    • Bağışıklık sistemi hastalıkları
    • Kan dolaşımı ve lenfatik sistem ile endometrial hücrelerin vücuda yayılması olarak sıralanabilir.

Çikolata Kisti Belirtileri Nelerdir?

Çikolata kisti olan hastalarda endometriozis rahatsızlığının birden fazla belirtisi görülebilir. Bu belirtiler:

• Dismenore olarak da adlandırılan ağrılı regl dönemi. Bu pelvik ağrılar, genellikle regl kanaması başlamadan önce görülmeye başlanır. Pelvik ağrıya bel ve karın ağrısı da eşlik edebilir.
    • Cinsel birliktelik esnasında ya da sonrasında ağrı
    • İdrar yaparken ya da dışkılama esnasında ağrı olması. Bu ağrılar, özellikle regl dönemlerinde artış gösterir.
    • Şiddetli regl kanaması ve ara kanamalar
    • İnfertilite ve gebe kalma güçlüğü
    • Regl dönemlerinde artış gösteren halsizlik, ishal, kabızlık, şişkinlik, mide bulantısı olarak sıralanabilir.

Çikolata Kisti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Çikolata kisti tedavisi kişiselleştirilmelidir. Hasta özelinde planlanır. Hastalığın derecesi, hastada görülen şikâyetlerin şiddeti, hastanın medikal durumu gibi faktörler dikkate alınarak tedavi planı oluşturulur.

Çikolata kisti tedavisinde hastalara bazı ilaçlar reçete edilebilir. Bu ilaçlar, hastada görülen şiddetli ağrı gibi şikâyetleri ortadan kaldırmaya yöneliktir. Nonsteroidal antiinflamatuar ilaçlar reçete edilerek regl dönemlerinde ortaya çıkan ağrılar hafifletilebilir. Gebelik düşüncesi olmayan hastalarda hormon tedavisine başvurulması da mümkündür. Bu tedavi sürecinde verilen hormon takviyesi, ağrıların geçirilmesini sağlar. Ancak bu ilaçla tedavi yöntemleri endometriozis hastalığına kesin çözüm üretmediği için ilaçlar bırakıldığında yumurtalıklarda endometrial doku oluşumu tekrarlayabilmektedir.

Gebelik planı olan hastalarda hormon tedavisine başvurulamayacağı için cerrahi yöntemler tercih edilir. Aynı zamanda ilaç tedavisi işe yaramayan hastalarda da cerrahi tedaviye başvurmak mümkündür. Çikolata kisti ameliyatı ile kist dokusu çıkarılır.

Çikolata Kisti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Çikolata kisti ameliyatı, hemen her zaman kapalı ameliyat olarak da adlandırılan laparoskopik yöntemle gerçekleştirilir. Operasyon esnasında hastalar, ameliyathane ortamında ve anestezi altında tutulur.

Laparoskopik yöntemde kullanılan kameranın karın içine yerleştirilmesi için göbek deliğinden veya göbek deliğine yakın bir bölgeden 1cm boyutunda, küçük bir kesi yapılır. Bu sayede iç doku organlardan görüntü elde edilerek ekrana yansıtılır. Diğer cerrahi cihazlar için de birkaç adet ortalama 5 mm boyutlarında kesiler yapılır. Bu sayede yumurtalıklarda bulunan çikolata kistine ulaşılır ve kist dokusu çıkarılır.

Çikolata Kisti Tekrarlar mı?

Çikolata kisti, endometriozise bağlı olarak geliştiği için tekrarlayabilir. İlaçla tedavi gören hastalarda hormon tedavisinin kesilmesinin ardından kistlerin tekrardan oluşması söz konusu olabilmektedir. Tüm hastaların %20’sinde tedaviden sonra endometriozis, iki yıl içinde tekrarlar.

Çikolata Kisti Tedavisi Fiyatları

Çikolata kisti tedavisi, farklı yöntemlerle gerçekleştirilebilir. Bu nedenle tedavi üçerleri değişiklik gösterebilir. Ameliyat gereken durumlarda operasyon ücreti söz konusu olur. Çikolata kisti tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.