Miyom Tedavisi

Miyom tedavisi; rahim içerisinde oluşan kitleler olan miyomlar söz konusu olduğunda başvurulan tıbbi müdahalelileri kapsar. Rahim kas hücrelerindeki anormal büyüme sonucunda ortaya çıkan kitleler olan miyomlar, genellikle iyi huyludur; kanserleşme tehlikesi bulunmaz. Ancak hastalarda ağrı, şiddetli kanama, düzensiz adet döngüsü gibi birçok şikâyete neden olabilirler. Bu durumda miyomların tedavi edilebilmesi için alanında deneyimli bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı hekime başvurulması gerekir. Miyom tedavisi, ilaçla mümkün olmaz; bu nedenle cerrahi müdahaleye başvurmak gerekebilir. Hastalarda oluşan semptom ve şikayetlere bağlı olarak tedavi planı gerçekleştirilir. Miyomların hastalarda ortaya çıkardığı belirtiler, miyomun geliştiği yere ve miyom türüne göre de değişebilir.

Yazımızın devamında miyom tedavisi hakkında merak ettiğiniz tüm konularda bilgi bulabilirsiniz. Miyom tedavisi için bizimle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.

Miyom Nedir?

Kadın üreme sisteminin bir parçası olan rahim, kas dokusundan meydana gelen bir organdır. Bu kas dokunu oluşturan hücrelerde anormal bir büyüme söz konusu olduğunda gelişen iyi huylu kitleye miyom ismi verilir. Kanserojenik özellik göstermeyen miyomlar, bazen hiçbir belirtiye neden olmaz ve rutin jinekolojik kontroller esnasında tespit edilir. Bu gibi durumlarda hastaların düzenli olarak kontrol edilmesi ve miyomun takip edilmesi yeterli olabilir.

Miyomlar, kadınlarda oldukça sık karşılaşılan kitlelerdir. Özellikle 40 yaşından sonra rahimde miyom oluşması riski daha da artar. 40 yaş üzerine kadınlarda neredeyse her iki kadından birinde rahimde miyom tespit edilir. Tüm kadınların %70-80’inde hayatının bir döneminde rahimde miyom oluşması söz konusudur.

Miyom Türleri Nelerdir?

Miyomlar, ortaya çıktığı alana bağlı olarak farklı türlere ayrılır. Bu türler:

Submukoz Miyom

Rahmin iç duvarında gelişen kitlelerdir. Rahmin en iç kısmında ortaya çıkarlar. Submukoz miyomlar, hastalarda en yoğun kanama şikâyetine yol açan miyom türüdür.

Subseröz Miyom

Rahimin dış tabakasında ortaya çıkan miyom türüdür. Hastalarda karnının bir tarafında şişlik olmasına neden olabilir. Rahim dışına doğru büyürler.

İntramural Miyomlar

Rahmin düz kas dokusu içinde oluşurlar. Hastalarda en sık görülen miyom türüdür. Karında veya kasıklarda baskı hissi, ağrı ve kanama şikâyetlerine yol açarlar. Rahmin kas tabakasının içine gömülü durumdadırlar.

Saplı Miyomlar

Rahim dışında gelişen bu miyomlar, rahme bir sap vasıtası ile bağlıdırlar. Eğer kendi etrafında döner ise hastalarda şiddetli ağrı gibi şikâyetlere yol açabilirler.

miyom tedavisiMiyom Neden Olur?

Miyomların kesin olarak neden olduğu bilinmemekle birlikte, rahim kas dokusundaki bir hücrede gelişen genetik mutasyonlar sonucu ve östrojen hormonu etkisi ile geliştikleri bilinmektedir. Bu nedenle özellikle menopoz dönemi sonrasında düşen östrojen hormonu seviyelerine rağmen miyomlarda büyüme olursa kanser riskine karşı hastaların gözetilmesi gerekir.

Miyom görülme riskini artıran diğer faktörler ise:

• Genetik faktörler
    • Doğum yapmamış olmak
    • Adet kanamalarının erken yaşta başlaması
    • Fazla kırmızı et tüketmek
    • A ve D vitamini eksikliği
    • Alkol tüketimi olarak sıralanabilir.

Miyom Belirtileri Nelerdir?

Miyomlar, her hastada farklı belirtilere yol açabilir ya da görülen belirtilerin şiddeti hastadan hastaya değişebilir. Bazı hastalarda ise miyomlar herhangi bir semptom ya da şikâyete yol açmaz. Bu durumda rutin jinekolojik muayeneler esnasında tespit edilirler.

Miyomların hastalarda neden olduğu başlıca belirti ve şikâyetler ise:

• Regl dönemlerinin düzensiz olması
    • Yoğun ve şiddetli regl kanaması
    • Adet dönemlerinde çok sancı olması
    • Cinsel birliktelik esnasında ağrı olması
    • Karın içinde basınç hissedilmesi
    • Kasıklarda ağrı
    • İdrar sıklığında artış ve idrarı tutmakta zorlanma
    • Kabızlık
    • Kısırlık olarak sıralanabilir.

Miyom Tedavisi Nasıl Yapılır?

Miyom tedavisi hasta özelinde planlanan bir süreçtir. Bu planlama yapılırken;

• Miyom türü
    • Miyomun yeri ve boyutu
    • Rahimdeki miyom sayısı
    • Hastanın yaşı
    • Hastada görülen belirti ve şikâyetler
    • Hastanın hamilelik planları gibi farklı kriterler göz önünde bulundurulur.

Miyom tedavisi söz konusu olduğunda ilaçla tedavi seçeneği çoğunlukla mümkün olmamaktadır. Günümüzde miyomların büyümesini tamamen engelleyen veya yok olmasını sağlayan bir ilaç söz konusu değildir. Bu nedenle hastalarda herhangi bir şikâyete yol açmayan miyomlar, izleme ve kontrol uygulanır. Miyomların durumu belirli aralıklarla tekrardan kontrol edilir. Gerekli görülmesi hâlinde miyom ameliyatına başvurulması söz konusu olabilir.

Miyom Ameliyatı Nedir?

Miyom tedavisinde gerekli görülmesi halinde cerrahi yöntemlere başvurmak gerekir. Miyom ameliyatı olarak da bilinen bu yöntem, rahim korunarak myomların rahimden gelişen cerrahi teknikler ile çıkarılmasıdır. Açık ve kapalı olmak üzere iki farklı şekilde gerçekleştirilebilir. Aynı zamanda vajinal yoldan girilerek miyomların alınması da mümkündür. Günümüzde hem doktorlar hem de hastalar açısından çok daha avantajlı bir teknik olması sayesinde genellikle kapalı ameliyata başvurulmaktadır.

Miyom Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Miyom ameliyatı, laparatomi veya laparoskopi yöntemleri ile gerçekleştirilebilir. Açık ve kapalı yöntem olarak da adlandırılan bu işlemlerde ameliyat süreci de birbirinden farklı olmaktadır.

Laparatomi ile Miyom Ameliyatı

Açık ameliyat olarak da bilinen bu yöntem, ameliyathane koşullarında ve hastalar genel anestezi altındayken gerçekleştirilir. Sezaryen doğumda yapılana benzer bir kesi ile karın bölgesi açılır. Ortalama 10 cm boyutunda olan bu açıklıktan rahme ulaşılır ve rahmin de cerrahi kesi ile açılmasının ardından miyom çıkarılır. Bu teknik, laparatomik miyomektomi olarak da adlandırılır.

Laparoskopi ile Miyom Ameliyatı

Kapalı ameliyat olarak da bilinir. Karın bölgesine açılan 0.5-1 santimlik kesiler ile rahme ulaşılır. Karın içinden görüntü alınmasını sağlayan kameralı bir cihaz kullanılır. Bu sayede iç doku ve organlardan elde edilen görüntü ekrana yansıtılır. Cerrahi tekniklerle miyomun çıkartılmasının ardından ameliyat tamamlanır. Bu teknik, laparoskopik miyomektomi olarak da isimlendirilir.

Histeroskopik Miyomektomi

Vajinal yoldan giriş yapılarak miyomun çıkartılmasıdır. Karın bölgesinde herhangi bir cerrahi kesi yapılmaz.

Miyom Tedavisi Fiyatları 2024

Miyom tedavisi, hastadan hastaya değişen bir süreçtir. Bu nedenle tedavi ücretleri de hasta özelinde farklılaşabilir. Miyom tedavisi fiyatları 2024 hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.