Kronik Pelvik Ağrı

Kronik pelvik ağrı; karnın alt kısmı ile leğen kemiği arasında ortaya çıkan ve  6 aydan uzun süre boyunca tedavilere rağmen devam eden ağrılardır. Kadınlarda oldukça sık rastlanan bir problemdir. Pelvik bölgede yoğunlaşan ağrılar, sırta ve kalçaya kadar uzanabilir. Ağrılar, genellikle kramp ve kasılma şeklinde hissedilir. Özellikle regl kanaması sırasında yoğunlaşan bu ağrılar nedeni ile hastalar, bir adet döngüsü içerisinde 2-3 gün süreyle normal hayatlarına devam edemez hâle gelebilir.

Adet dönemleri sırasında ağrı oluşabileceği gibi pelvik kramplar, zaman zaman başka faktörlerden etkilenerek de ortaya çıkabilir. Cinsel ilişki, idrar yapma gibi faktörlerin etkisi ile de pelvik ağrı tetiklenebilir. Yazımızın devamında kronik pelvik ağrı ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Kronik pelvik ağrı hakkındaki tüm sorularınız için bizimle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.

Pelvik Bölge Neresidir?

Karnın göbeğin en alt kısmında bulunan bölgesi pelvik bölge olarak adlandırılır. Kadınlarda pelvik bölgede üreme sistemi içerisinde yer alan organlar da bulunur. Yumurtalıklar, rahim, vajina, anüs, kalın bağırsakların alt kısımları, mesane ve alt idrar yolları ve bu orgganları besleyen damarlar ve uyaran sinirler bu bölgede yer alır.

Kronik Pelvik Ağrı Nedir?

Pelvik bölgede yer alan organlarda gelişen problemler pelvik ağrıya neden olabilir. Aynı zamanda regl kanamasının olduğu dönemlerde kadınlarda bu bölgede ortaya çıkan sancı ve kramplar söz konusu olabilir. Bazı hastalarda bu durum sürekli bir hâl alarak sık sık tekrarlar. 6 aydan uzun süredir devam eden ağrı söz konusu olduğunda kronik pelvik ağrı olarak adlandırılır.

Kadınların %25’inde kronik pelvik ağrılar, her ay ortalama 2-3 gün boyunca gündelik hayata devam etmenin önünde engel oluşturacak boyuttadır. Hastaların çok büyük bir çoğunluğunda ise cinsel birliktelik esnasında da ağrı oluşur. Kronik ağrılar söz konusu olduğunda standart tedaviler, ağrı miktarında oldukça az bir azalma sağlar ve hastalarda kalıcı bir rahatlama oluşmaz. Bu nedenle 6 aydan uzun süreli pelvik ağrı şikâyeti olan hastaların, yaşam kalitesindeki bu düşüşün önüne geçebilmek için alanında uzman bir kadın hastalıkları ve doğum hekimine başvurmaları oldukça önemlidir.

Kronik Pelvik Ağrı Neden Olur?

Kronik pelvik ağrı, farklı hastalıklar neticesinde gelişebilir. Bu durum nedeniyle temelinde yatan hastalığın tespit ve tedavi edilmesi gerekir. Kronik pelvik ağrıya neden olabilen başlıca faktörler:

• Endometriozis: Rahmin iç dokusu olan endometriumun rahim dışı bir alanda gelişmesi ile oluşan hastalıktır. Çikolata kisti olarak da bilinen kistlere neden olabilen bu hastalık, regl dönemlerinde şiddetli ağrılara yol açabilmektedir.
    • Pelvik Taban Kas Spazmı: Pelvik taban kasları; rahmi, mesaneyi ve rektumu destekler. Bu kaslarda vücudumuzun diğer kaslarında olduğu gibi kramplar oluşabilir. Bu durum kronik pelvik ağrılara neden olabilir. Pelvik tabak kaslarındaki spazm, jinekolojik muayene ile tespit edilebilir.
    • Pelvik Enflamatuar Hastalıklar: Cinsel yolla bulaşan hastalıklar, enfeksiyona ve üreme organlarında yapışıklığa neden olabilir. Bu durum sonucunda pelvik ağrı gelişebilir.
    • Miyomlar: Rahim içinde ya da üzerinde ortaya çıkan miyomlar, genellikle iyi huylu kitlelerdir. Ancak pelvik bölgede baskıya yol açtıkları için ağrılara neden olabilirler. Özellikle saplı miyom olarak bilinen, rahmin dışında gelişen ve rahme bir sap aracılığı ile bağlı olan miyomlar kendi etrafında döndüğünde, hastada şiddetli ağrılar oluşabilir.
    • İnterstisyel Sistit: Ağrılı mesane sendromu olarak da bilinen bu hastalık, mesanenin dolu olması halinde pelvik ağrı hissetmeye neden olabilmektedir.
    • Pelvik Konjesyon Sendromu: Rahmin ve yumurtalıkların etrafındaki damarlarda genişleme olması durumudur. Bu alanda ortaya çıkan varisler, pelvik ağrıya neden olabilir.

Bu faktörlerin yanı sıra genetik yapı, daha önceden geçirilen ameliyatlar ve psikolojik faktörler de kronik pelvik ağrıya neden olabilmektedir.

Kronik Pelvik Ağrı Belirtileri Nelerdir?

Pelvik bölgede ortaya çıkan ve 6 aydan uzun süredir devam eden ağrılar kronik pelvik ağrı olarak değerlendirilir. Bu ağrıları diğer geçici şikâyetlerden ayıran temel özellik uzun süredir devam ediyor olmalarıdır. Bunun yanı sıra kronik pelvik ağrının diğer belirtileri:

• Ağrının kasık, bel ve kalça bölgesine yayılması
    • Olağan dışı vajinal akıntı
    • Regl döneminde şiddetli sancıların olması
    • Cinsel birliktelik esnasında ya da sonrasında ağrı olarak sıralanabilir.

Kronik Pelvik Ağrı Teşhisi Nasıl Konur?

Kronik pelvik ağrı teşhisi konulabilmesi için hastaların deneyimli bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına muayene olması gerekir. Bu hastalarda biyopsikososyal muayene yapılması gerekir. Muayene esnasında hekimler, ilk olarak hasta hikâyesini dinler. Bu noktada hekime detaylı olarak bilgi sağlamak oldukça önemlidir.

Hasta şikâyetlerinin değerlendirilmesinin ardından gerekli görülen test ve tetkikler uygulanır. Bu sayede kronik pelvik ağrıya neden olabilecek diğer hastalıklar açısından hastalar kontrolden geçirilmiş olur. Kronik pelvik ağrı teşhisi konulabilmesi için hastadan hastaya değişmekle beraber uygulanabilecek test ve tetkikler:

• Jinekolojik muayene
    • Ultrason ile görüntüleme
    • Gerekli görülmesi halinde MR
    • İdrar tahlili
    • Vajinal kültür
    • Kan tahlilleri olarak sıralanabilir.

Tanı için gerçekleştirilen jinekolojik muayene esnasında vajen duvarlarının tamamı, bağ dokular, pelvik sinirler detaylı şekilde incelenir. Bu esnada özel bir ağrı tetikleyici nokta olup olmadığı da tespit edilir.

Kronik Pelvik Ağrı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kronik pelvik ağrının tedavisinde bu duruma yol açan faktörlerin tespit edilmesi gerekir. Kronik pelvik ağrıya yol açan nedenlere bağlı olarak tedavi planı hasta özelinde oluşturulur. Endometriozis hastalığı ya da rahim içi kitleler tespit edilen hastalarda gerekli görülmesi halinde cerrahi müdahaleye başvurulabilir.

Kronik Pelvik Ağrı Tedavisi Fiyatları

Kronik pelvik ağrı tanı ve tedavisi esnasında uygulanan işlemler, hastanın ihtiyacına bağlı olarak belirlenir. Bu nedenle hem tedavi öncesi muayene süreci hem de tedavi süreci her hastada farklı olabilir. Bu durum ücretlerin de değişmesine neden olur. Kronik pelvik ağrı tedavisi fiyatları İstanbul hakkında detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.