Miyom Ameliyatı Adana

Miyomlar, kadınlarda farklı çeşitlerde sıkıntılara yol açan ve rahimin farkı bölgelerinde ortaya çıkabilen iyi huylu tümörlerdir. Üreme çağındaki kadınların neredeyse yarısında izlenmektedir. Miyomlar çoğunlukla kanser riski teşkil etmese de sebep olduğu rahatsızlıklar nedeniyle tedavi edilmesi gerekebilir. Miyom tedavisi medikal ve cerrahi yöntemlerle gerçekleşebilir. Miyomların rahim korunarak, rahimden açık veya laparoskopik (kapalı) yöntemle alınması myomektomi yani miyom ameliyatı olarak adlandırılır. Miyom ameliyatı Adana, miyom ameliyatı nasıl olur, miyom ameliyatı olanlar, miyom ameliyatı sonrası, miyom ameliyatı nedir, miyom ameliyatı riskleri, miyom ameliyatı sonrası hamilelik, miyom ameliyatı sonrası kilo alınır mı hakkında detaylı bilgi almak için Doç.Dr. İlker Kahramanoğlu ile iletişime geçebilirsiniz.

Miyom Nedir ?

Miyomlar, uterus(rahim) duvarında, içerisinde veya yüzeyinde oluşabilen iyi huylu tümörlerdir. Genellikle kansere dönüşmeyen bu tümörler myometrium adlı verilen rahim kası üzerinden ortaya çıkmaktadır. Miyomların ortaya çıkış nedeni kesin olarak bilinmemektedir. Miyomların büyüklüğündeki veya miktarındaki artışlar, genetik-moleküler değişikliklere ve vücuttaki östrojen hormonu miktarına bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

Miyom Çeşitleri Nelerdir?

Miyomlar rahim bölgesinde bulundukları lokasyona göre farklı şekillerde isimlendirilmektedir. Dört çeşitte miyom bulunmaktadır. Bunlar:

• Uterusun dış bölgesinde oluşan subseröz miyomlardıır. Bu miyomlar uterus duvarı dışına doğru büyür.
    • İntramural miyomlar ise myometrium kas tabakasının içinde oluşur. Fazla büyüdüklerinde dev miyom olarak adlandırılır.
    • Bir sap (pedikül) ile rahme tutulu büyümesi sonucu oluşanlar pediküllü miyom olarak adlandırılır. Subserozal olduklarında saplarıyla rahmin dışına doğru büyüyebiliyor iken intramural olmaları halinde rahmin içine doğru büyüme gösterirler.
    • Gebe kalmayı engelleyebilen, erken doğum riskini arttıran ve adet döneminde ağır kanamalara yol açan submukozal miyomlar rahmin iç tabakasında büyür.

Miyom Belirtileri Nelerdir?

Miyomlar, bulundukları bölgeye, büyüklüklerine ve sayılarına bağlı olarak farklı şekillerde semptomlar gösterebilir. Miyomlar küçük olması veya hastanın menopoz dönemine yakın olması durumunda belirti göstermeyebilir. Diğer yandan semptomlar kendini şu şekillerde gösterebilir;

• Adet dönemleri arasında vajinal kanama
    • Adet kanamasının yoğun ve pıhtılı olması
    • Karın bölgesinde ağrı ve krampların artması
    • İdrar yapma ihtiyacında artış ve idrar yapmada problemler
    • Karın bölgesinde şişkinlik ve baskı
    • Adet kanamasının uzun sürmesi

Miyom Tedavi Yöntemleri Hangileridir?

Miyomların boyutuna ve hastanın kondisyonuna göre tedavi yöntemi medikal veya cerrahi şekilde gerçekleşebilir. İleride gebelik planı olan veya herhangi bir sebeple rahimini aldırmak istemeyen kadınlarda, rahim korunarak myomlar tedavi edilebilir. Medikal tedavide iki amaç vardır: myoma bağlı ağrı, kanama gibi şikayetleri azaltmak ve myomların boyutunun küçülmesini sağlamak. Bu amaçla antiinflamatuar ilaçlar, hormon içeren doğum kontrol yöntemleri (doğum kontrol hapı, yama, implant, hormonlu spiral) ve geçici menopoz sağlayan GnRH analogları kullanılabilir. Myomların en etkin tedavisi ise ameliyattır. Myomektomi denilen bu ameliyatla, açık veya laparoskopik yani kapalı yöntemle, hastanın rahmi korunarak myomlar çıkarılmaktadır. İlaçlara kıyasla myomların tamamen kaybolması nedeniyle daha etkin bir yöntemdir. Girişimsel diğer bir seçenek olan uterin arter (rahim damarı) embolizasyonunda, myomları besleyen damarların tıkanması, böylece myoma giden kan desteğinin blokaja uğraması ve haftalar içerisinde myom boyutlarının küçülmesi hedeflenir.

Miyom Ameliyatı Nedir?

Hastanın gebeliğinin başarılı şekilde devam etmesi için veya gebe kalmayı istemesi durumunda miyom tedavisi için cerrahi işlemler tercih edilir. Myomektomi yani miyom ameliyatı miyomların açık veya kapalı yöntem ile vücuttan çıkarılmasıdır. Miyom ameliyatının nasıl yapılacağı miyomların konumuna ve büyüklüğüne göre değişebilir. Bu cerrahi işlem sayesinde medikal tedavinin yetersiz kaldığı büyük ve çok sayıdaki miyomlar alınabilir.

miyom ameliyatı

Miyom Ameliyatı Nasıl Olur?

Dokuya verilen zararı minimuma indiren minimal invaziv cerrahi yöntemler ile yapılan miyom ameliyatları laparoskopik myomektomi, robotik myomektomi veya histeroskopik myomektomi olarak adlandırılır.

Kapalı Miyom Ameliyatı (Laparoskopik Myomektomi)

Kapalı yöntemle yapılan miyom alma ameliyatıdır. Karın bölgesine iki veya üç geniş olmayan kesik atılır. Bu kesikler 0.5 cm ile 1 cm arası boyutlardadır. Bu kesilerden miyomun olduğu bölgeye kameralar ve cerrahi aletler yerleştirilir. Kamera sayesinde miyomların yeri belirlenir ve cerrahi aletler ile bu miyomlar alınır. Bu yöntem rahim dışındaki veya duvarındaki miyomlar için uygulanabilir.

Laparoskopi ile Çıkartılmış miyomlar

Robotik Myomektomi

Robotik myomektomi için ise iki tane 1 cmlik ve iki tane 0.8 cmlik olmak üzere toplamda dört kesik atılır. Hastanın karnına atılan bu kesikler ile bir kamera, iki cerrahi alet ve bir asistan portu karna yerleştirilir.  Miyomları rahim duvarından ayırmak için kesik atılır, ve miyom, özel torba içinde parçalanarak çıkartılır.

Histeroskopik Myomektomi

Rahim içindeki miyomların alınması için kullanılan yöntemdir. Bu cerrahi operasyonda ise cerrahi aletler ve kamera direk vajina içerisinden yerleştirilir. Bu minimal invaziv yöntemler ile miyom ameliyatı riskleri en aza indirerek risksiz şekilde miyomların alınması sağlanır. Atılan kesikler küçük olduğundan iltihap olasılığı ve kanama miktarı açık ameliyata göre daha azdır. Ayrıca iyileşme süresi daha kısa sürer.

Açık Miyom Ameliyatı Nedir?

Açık miyom ameliyatı, karın bölgesine ortalama yatay veya dikey büyük kesikler atılarak gerçekleşir. Diğer adı abdominal miyomektomidir. Bu ameliyat yöntemi hastanın rahminde çok büyük veya çok sayıda miyom bulunması durumunda tercih edilir. Yatay kesikler 7-10 cmlik şekilde atılabilir. Bu boyut genellikle miyomların çıkarılması için yeterlidir. Dikey kesikler çok büyük boyuttaki (dev miyomların) alınması için kullanılır. Dikey kesik yöntemi nadiren uygulanır. Dikey kesik yöntemi ile yapılan ameliyat sonrası daha fazla ağrı oluşabilir.

Miyom Ameliyatı İyileşme Süreci Nasıldır?

Miyom Ameliyatının yapılış yöntemine göre iyileşme süreci değişiklik göstermektedir. Laparoskopik veya robotik yöntemle gerçekleşen operasyon sonrası hasta, ameliyatın yapıldığı gün veya ertesi ggün taburcu edilebilir. Kapalı ameliyatlarda günlük hayata dönüş, daha hızlı ve konforludur.

Diğer yandan miyom ameliyatı olanlar açık miyom ameliyatı geçirmiş hastanın iyileşme süresi daha uzun sürer. Abdominal Ameliyat sonrası iyileşme süresi 2-4 hafta sürebilir. Operasyon sonrası ağır aktivitelerden kaçınmak gerekir. Abdominal myomektomi (açık miyom ameliyat) sonrasında büyük kesi sebebiyle, sezaryen gibi ameliyat izi kalabilir.

Miyom Ameliyatı Sonrası Hamilelik

Miyomlar hastalarda kısırlığa ve düşüğe sebep olabilmektedir. Hamile kalmak veya hamileliği başarılı şekilde sürdürmek için miyom ameliyatı sonrası gerekli görülebilir. Miyom ameliyatı uterusa zarar vermeyeceğinden gebe kalmayı önlemez. Miyom ameliyatı sonrası adet düzensizlikleri ve ağrılı kanamalar ciddi ölçüde azalır. Operasyondan 4-6 ay sonrasında ise hamilelik planlamaları yapılabilir.

Adana Miyom Ameliyatı Fiyatları 2023

Rahimde bulunan myomlar çoğunlukla kanser riski taşımayan iyi huylu tümörler olsa da hastanın hayat kalitesini düşüren çeşitli sorunlara yol açabilirler. Miyomlar boyut ve sayılarına göre hiçbir semptom göstermeyebilir ve bu miyomlar yıllık kontrollerde tespit edilebilir. Fakat büyük ve çok sayıda olan miyomlar kadınların adet ağrısı, karın bölgesinde şişlik ve baskı, uzun süren ve problemli kanamalar gibi sorunlara sebep olabilir. Miyom ameliyatı bu rahatsızlıkların tedavisini sağlamaktadır. Miyom ameliyatı fiyatları 2023 hakkında detaylı bilgi almak ve randevu oluşturmak için kliniğimizi arayabilirsiniz.